~peringatan buat teman sekalian~

Khas buat kaum wanita...

disini ingin berkongsi ilmu yg ibu dpt dr blog ilmiah yg slalu ibu kunjungi..iaitu blog Resepi Rahsiaku..iaitu ttg kepak ayam..yeee..kepak ayam..
yee kepak ayam..pasti ramai yg menyukainye kn..hmm..termasuk ibu..tp itu dulu..skrg x lg..bl dh bc satu info dr blog ni ttg kepak ayam ni..

ni ibu cnp dr blog tersebut:

Elakkan makan sayap ayam.



Seorang teman saya baru-baru ini memiliki ketumbuhan dalam rahimnya dan ia menjalani pembedahan untuk menghapuskannya. Cyst yang dibuang itu dipenuhi dengan darah hitam pekat. Sangka kawan saya dia akan pulih selepas pembedahan itu. Tetapi sangkanya meleset.


Cyst itu tumbuh semula selepas beberapa bulan kemudian.
Semasa temujanji dengan pakar Ginekologi, doktor menanya soalan adakah beliau sering makan sayap ayam, kerana baginya adalah kebiasaan memakan sayap ayam.


Anda lihat pada zaman moden. Ayam disuntik dengan steroid bagi mempercepatkan tumbesaran mereka sehingga keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi. Ayam disuntik dengan steroid dibahagian sayap dan leher.

Yang paling merbahaya kerana steroid juga menganggu hormon kaum wanita dan dinasihatkan kepada kaum wanita supaya menjaga diet dan mengurangkan makan pada bahagian sayap tersebut.

sama2 la kt berpesan antr 1 sm lain ye...

5 Response to "~peringatan buat teman sekalian~"

  1. liza says:
    31 Mac 2010 pada 12:53 PG

    good info..mmg dr dulu pernah dgr pasal keburukan kepak ayam ni..sebab tu tak suka makan sangat kecuali dah takder choice..

  2. Yan says:
    31 Mac 2010 pada 8:19 PTG

    penah juger dengar.. tp tak berapa surela..

    dulu sbnrnye tak sukepn kepak ayam.. selalu ske ngan peha jek... baru2 ni jek ske plak ngan kepak.. huhuhu

  3. aufi says:
    31 Mac 2010 pada 9:43 PTG

    huhuhuhuhu..k.yan beralih arah ke peha lak ye..tgglkn kepak yg x buat kt terbang..ekekkeke..

    k.liza tu la..yna pn camtu gk skali skala mkn gak..sllnye lau bersih aym mmg kepak ni cantas kasi separuh la..hik..hik..

  4. Nur Fannun says:
    29 April 2010 pada 3:27 PG

    la yeke, baru sy tau..ingtkan leher je..

  5. aufi says:
    1 Mei 2010 pada 2:04 PG

    cik editor: aa tu la kn..kdg2 kt ngap je sume..tp tu la..nk bt camne..tuk penuhi permintaan yg tinggi..dorg inject tmpt tue..uk kasi aym cpt besr..
    tuk kshtn sm2 la kt jg kn..6t pesn kt sdara2 len skali..

Catat Ulasan